top of page

طرز تهیه لاته آرت در خانه

فقط آموزش هنر latte را در سایت بررسی کنید و اگر در این کار مهارت ندارید ، می توانید آموزش آسان latte را با این آموزش امتحان کنید.


لاته کالا نوشیدنی بسیار محبوب بر پایه اسپرسو با ظاهری زیبا است که امروزه طرفداران زیادی در بین کافه ها و مردم پیدا کرده است. لاته مانند نام خود ترکیبی از هنر ، قهوه و شیر است.


این ساخته ابتدا توسط لوئیچی لوئیس ابداع شد و امروز مسابقات درجه جهانی برای تهیه این نوشیدنی برگزار می شود.


برخی منابع اظهار داشتند که این نوشیدنی از ایتالیا نشات گرفته است ، اما نه توسط مردم ایتالیا ، بلکه توسط جهانگردان آمریکایی ، که کاپوچینو برای آنها بسیار تلخ بود و افزودن شیر بیشتر طعم خوشمزه ای به آن می بخشد.


هنر لاته بیشتر در اروپا و ایالات متحده رایج است و البته در اسکاندیناوی و مناطقی از اروپا در ظرفی به نام Cafe O Light سرو می شود. البته برخی افراد این نوشیدنی را با وانیل ، یخ ، شکلات و کارامل مخلوط کرده و نوشیدنی های دیگری تهیه می کنند. مانند یخ لاته ، کارامل لاته و ... که شبیه ماکیاتوی کارامل است.


اگرچه مخلوطی از شیر و قهوه است که قرن هاست در اروپا وجود دارد ، اما افسانه واقعی آن از اواسط دهه 1980 توسط دیوید شومر به ایالات متحده برمی گردد. البته پسری به نام "لوئیجی لوپی" مدت هاست که در ایتالیا شیر و قهوه را مخلوط می کند ، اما شکی نیست که دیوید شومر جادوگری بود که هنر لات را اختراع کرد و بس! وی همچنین کتابی درباره هنر لات نوشته است.

طرز تهیه لاته آرت

شیر را داخل کفگیر بریزید و لوله بخار دستگاه اسپرسو را درون آن بریزید و شیر بخار را باز کنید تا شیر شروع به تورم کرده و روی آن قالب شیر ایجاد کند.

نازل بخار را چند میلی متر درون سطح شیر قرار دهید و هنگامی که شیر شروع به بلند شدن کرد ، شیشه را پایین بیاورید تا نازل بخار حدود 1 سانتی متر از سطح شیر باشد.

کوزه را به سمت خود متمایل کنید تا به درون نگاه کنید. اجازه دهید شیر به طور مساوی پخش شود. عدم غوطه ور شدن نازل در محل صحیح ، شیر را بخار داده و یک کف دو لایه جداگانه ایجاد می کند و اجرای طرح تراش را دشوار می کند.

وقتی شیر به دمای 60 تا 80 درجه سانتی گراد رسید ، نازل بخار را خاموش کنید. باریستاهای هوشمند فقط با لمس دما می توانند دما را تشخیص دهند ، اما ممکن است بخواهید از یک دماسنج گیره برای دقت استفاده کنید.

برخی موکب ها معتقدند که آنها پارچ را پایین نگه داشته و در هنگام گرم شدن آن را بالا می برند.

پس از برداشتن نازل بخار ، ظرف را محکم روی میز قرار دهید تا حباب های کف آن برداشته شود. این به شما کمک می کند تا ضخامت کمتری داشته باشید.

در آخر لیوان را برداشته و با دست بچرخانید تا نرم و ضخیم شود. این به شما در یک هنر ضخیم لاته کمک می کند.

3 views0 comments

Recent Posts

See All

معرفی بهترین سایت آموزش تهیه قهوه

سایت های زیادی در ایران در زمینه ی قهوه فعالیت می کنند که بخش فروش هم دارند و فعالیت های اقتصادی هم انجام می دهند اما سایت هایی که جهت افزایش آگاهی مردم در زمینه ی قهوه هستند و به دانش افزایی در این ص

bottom of page